Zobacz, jak przebiegają prace na budowie zbiorczej drogi południowej

Zobacz, jak przebiegają prace na budowie zbiorczej drogi południowej

Coraz bardziej zaawansowane są prace na zbiorczej drodze południowej. Obecnie roboty koncentrują się m.in. przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi, przebudowie ul. Sudeckiej, Okrężnej. Skalę pracę pokazują zdjęcia z drona.   

Zakres inwestycji realizowany z podziałem na trzy części, obejmuje m.in.:

Część 1

– Budowę nowej drogi o parametrach klasy Z na odcinkach: od ul. Bystrej do ronda przy ul. Radosnej włącznie i drogi północ-południe od ronda przy ul. Radosnej do ronda przy ul. Piłsudskiego/Koskowickiej.

– Budowę drogi klasy L północ-południe, od ronda przy ul. Myrka do ronda przy ul. Radosnej.

– Przebudowę ul. Sportowców i ul. Bystrej wraz z parkingami.

Część 2

– Przebudowę ul. Sudeckiej od ronda przy tej ulicy do ronda przy ul. Sikorskiego włącznie.

Część 3

– Przebudowę ul. Okrężnej od. al. Rzeczypospolitej do ul. Bystrej i budowę nowego odcinka drogi klasy Z od ronda przy ul. Radosnej do ronda przy ul. Sudeckiej.

W ramach tej inwestycji powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne, sieci wodociągowe i inne. Jednym z najpoważniejszych zadań jest budowa wiaduktu nad torami PKP.

Zbiorcza droga południowa ma dla miasta charakter strategiczny. Jej realizacja rozpoczęła się już w 2003 roku. Wtedy ulica Grabskiego przez ul. Reja połączona została ze Złotoryjską. Powstała dwujezdniowa droga. Trzy lata później ulicę Grabskiego przebudowano na odcinku od Kościuszki do Wojska Polskiego. Powstały dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu, obustronne chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa, parkingi i tereny zielone.

W ramach przebudowy ulicy Jaworzyńskiej już w 2014 roku kontynuowano budowę zbiorczej drogi południowej w kierunku wschodnim. Ulica Grabskiego, od skrzyżowania z Wojska Polskiego, sięgnęła poza skrzyżowanie z Jaworzyńską.

W 2017 roku zakończył się etap drugi budowy zbiorczej drogi południowej. Powstała arteria od ul. Jaworzyńskiej do al. Rzeczypospolitej, wraz z mostem nad Kaczawą. Koszt tej inwestycji to około 60 mln zł. Zwyciężyła ona w prestiżowym krajowym plebiscycie Modernizacja Roku w kategorii drogi i mosty.

Źródło: Urząd Miejski w Legnicy

Previous Muzeum Miedzi zaprasza na wędrówkę po karbońskim lesie
Next IV Mistrzostwa Polski Policji w Triathlonie odbyły się pod Wrocławiem

Może to Ci się spodoba

Czarny grzejnik do łazienki

Czerń uważana jest za barwę śmierci, smutku, żałoby. Gdy myślimy o czarnym kojarzymy jako cierpienie, nieszczęście i coś złego. Warto jednak podkreślić, że nie każdy interpretuje czerń jako coś złego.

Mezoterapia – korzyści, rodzaje, charakterystyka

Walka z upływem czasu o jędrną skórę i młody wygląd nie jest łatwa. Osoby, których pasją jest dbanie o urodę mogą skorzystać z Mezoterapii. Do zabiegu należy się odpowiednio przygotować.

39-letni sprawca śmiertelnego potrącenia pieszej, który uciekł z miejsca wypadku, został zatrzymany w pościgu przez policjantów OPP w Krakowie

Wczoraj, około godz.17:30 na ul. Potrzask w Krakowie doszło do wypadku śmiertelnego w którym zginęła piesza. Jak ustalili policjanci, 39-letni kierujący samochodem osobowym marki Opel Vectra w pewnym momencie utracił

Monitorowanie drogowego przewozu towarów

14 kwietnia 2017 roku w Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, odbyło się drugie robocze spotkanie przedstawicieli Izby Administracji Skarbowej w Krakowie oraz Wydziału Ruchu Drogowego KWP w

Małopolska wyda miliard złotych na infrastrukturę kolejową

W 2015 r. ma ruszyć Szybka Kolej Aglomeracyjna w Małopolsce. Pierwsze pociągi pojadą jednak już za rok. Województwo na rozwój tej części transportu publicznego wyda nawet miliard złotych do 2020 r.

Szczęśliwy finał poszukiwań niedoszłego samobójcy

Gorliccy policjanci wspólnie z druhami OSP oraz ratownikami GOPR odnaleźli 53-letniego zdesperowanego mężczyznę, który chciał popełnić samobójstwo. Mężczyzna bezpiecznie trafił do szpitala, gdzie udzielono mu pomocy. 21 sierpnia br. do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź